X
פנייתכם נשלחה בהצלחה! נחזור אליכם בהקדם!
X
קרתה תקלה בעת השליחה, אנא נסו מאוחר יותר :(

בלוג בניית אתרים

קידום עסק במדיה החברתית

  • מאת אנובה בניית אתרים

  • 15.11.2016

ברוכים הבאים לג'ונגל

הרשתות החברתיות נכנסו לחיינו בסערה בשנים האחרונות, והפכו לחלוטין את צריכת התוכן שלנו. לא פלא שעסקים קטנים, בעלי תקציב פרסום מוגבל, רואים במדיה החברתית כר פורה לצמיחת העסק, גם אם הם לא ממש יודעים כיצד לעשות זאת, עקב ריבוי המדיות החברתיות ואפשרויות הפרסום הנהוגות בהן.
הבלבול לא קיים רק אצל הגולשים או המפרסמים, גם רשתות המדיה השונות עדיין מגבשות את אסטרטגיית הפרסום שלהם לצד אופן הפצת הפוסטים והתמונות של הגולשים ברשת.

בתשלום או בחינם

אחת ההמלצות הנפוצות לעסק חדש או ישן, היא לפתוח ולתחזק דפי פייסבוק ואינסטגרם. פתיחת הדפים היא חינם, אך על מנת לזכות בפופולאריות ברשת צריך להשקיע זמן וכסף כדי להגיע ללקוחות הפוטנציאליים.
חברות המדיה השונות מתעדפות בעלי דפי עסק ואתרים אשר בוחרים לשלם ולפרסם דרך הרשת החברתית. המשמעות היא שברשת החברתית קשה להגיע בזמן קצר ללקוחות רבים, אם לא בחרת בקמפיין פרסום ממומן, מצד שני, במידה ויש לך כושר התמדה ותוכן מעניין , אתה עדיין יכול לצבור לך שם ומוניטין ברשת אשר יכול למנף את העסק שלך, גם ללא תשלום.
פרסום ממומן ברשת החברתית, כמו כל פרסום אחר, יכול להיות רווחי או לא. במידה ויש לך חנות וירטואלית, קל יותר למדוד את הצלחת הקמפיין על פי מספר ההמרות, כלים נוספים למדידה הן :

  • מספר לייקים או שיתופים.
  • מספר הגולשים באתר או בדף העסקי.
  • מספר החברים.
  • כמות הצפיות בסרטונים או בפוסטים.
  • מספר הפעולות באתר.

התאמה לקהל היעד

קידום ברשת החברתית רצוי שיתבצע בגוף המדיה בה נמצא קהל היעד שלך . קהל צעיר נמצא ברשתות האינסטגרם וסנאפצ'ט, קהל מבוגר יותר נמצא בפייסבוק ואנשי עסקים נמצאים בלינקדין. הדרך הנפוצה היא פרסום בדף הבית או בWALL של הגולשים אשר מספקים קישור לדף העסקי במדיה החברתית או לאתר הבית. דרך נוספת היא פרסום של פוסטים בWALL, גם אם הגולשים לא יצרו אינטראקציה מוקדמת עם דף העסק.
היתרון הגדול בפרסום במדיה חברתית היא הפילוח העמוק של חבריה. אנחנו יודעים פרטים מזהים רבים, כמו גיל, מין, אזור מגורים, תחביבים, עבודה והכל בזכות מידע שהגולש עצמו מוסר לנו. שימוש מושכל בכלי הפילוח מאפשר לנו חשיפה אופטימלית לקהל היעד המבוקש.

בלוגרים וכוכבי רשת

ניתן להגיע לקהל היעד גם בעזרת בלוגרים, אשר בודקים את המוצר ומשתפים את הקוראים שלהם על התרשמותם. יש חברות המשלמות לבלוגר, וישנם בלוגרים אשר מסתפקים במוצר עצמו. מדינות רבות, כולל ישראל, מממנות טיסה ושהות של בלוגרים מרחבי העולם, על מנת שיפרסמו את התרשמותם מהמדינה ויחשפו אותה לקוראיהם. הסכנה באפיק פרסומי זה שהבלוגרים מחויבים בדרך כלל קודם כל לקוראיהם ועלולים לספק ביקורת קטלנית למוצר שלכם, מצד שני מדובר באפיק פרסום יחסית זול עם פוטנציאל עצום של הצלחה במידה והבלוגר הוא באמת מנהיג דעה. דרך נוספת היא פרסום דרך כוכבי רשת פופולאריים, אשר הדפים שלהם ברשת הפייסבוק ובאינסטגרם זוכים לפופולאריות רבה. הבעיה בשיטות פרסום זו היא שגולשים אשר נכנסים לבלוג או לכרטיס האינסטגרם מעוניינים לצרוך תוכן ולא פרסומות, ובמידה והשיווק הינו אגרסיבי ושקוף מדי הגולשים כבר לא יחזרו. הגבול בין תוכן אמיתי לתוכן שיווקי הוא דק, ומפרסמים רבים מעוניינים שהגולשים ירגישו שהם צורכים תוכן 'אמיתי' למרות המסרים השיווקיים המוטמעים בהם. התוצאה היא שכבר כעת נוצר חוסר אמון בין הגולשים לתכנים המופצים ברשתות החברתיות, תהליך העלול לפגוע ברצון של הגולשים לחשוף ולהיחשף ברשתות החברתיות. סדקים ראשונים בממלכת האינסטגרם כבר צפים ברשת כמו יציאתה הפומבית של כוכבת הרשת האוסטרלית, אסנה אוני'ל, אשר חשפה את הניצול והמניפולציות של חברות רבות המשתמשות בכוכבי הרשת על מנת לפרסם את מוצריהם.

ריצה למרחקים ארוכים

כתיבה בבלוג, העלאת פוסטים ושיתוף תמונות הם מיומנויות תקשורת אשר משתפרות במהלך הזמן והתוצאות השיווקיות שלהם מגיעות לעתים רק לאחר תקופת זמן ממושכת. למרות המאמץ והזמן המושקע ביצרת תוכן, עסקים קטנים רבים כן משתמשים במדיות החברתיות השונות על מנת ליצור נאמנות בקרב לקוחותיהם וזאת ע"י יצירת תוכן באופן עקבי כמו מאמרים בבלוג, פוסטים מעניינים בדף הפייסבוק ותמונות מושקעות באינסטגרם.
במידה ויש לך חנות בגדים ולאחת המוכרות יש נוכחות ברשת, תעצים לה את התפקיד ותיתן לה הזדמנות לכתוב בלוג או לעלות פוסטים באתר הבית ובדף הפייסבוק, יש לך משרד פרסום? תתחיל אתה לכתוב בלוג, לאט לאט תצבור קוראים שחלקם ישכרו את שירותיך, יש לך בר? תעלה תמונות לרשת האינסטגרם והפייסבוק שם רואים את לקוחותיך שותים ונהנים.

הסוד הוא בעקביות, אסור להתייאש, או לצפות לתוצאות מידיות. לאורך זמן המדיה החברתית היא כלי מצוין להרחבת מעגל לקוחותיך .

חזור למעלה