X
פנייתכם נשלחה בהצלחה! נחזור אליכם בהקדם!
X
קרתה תקלה בעת השליחה, אנא נסו מאוחר יותר :(

בלוג בניית אתרים

חווית משתמש (UX) - הדרכים להשגתו

  • מאת אנובה בניית אתרים

  • 24.08.2016

צמד המלים 'חווית משתמש' הפך בשנים האחרונות לביטוי שכיח בעולם בניית האתרים והדרך להשגתו רצופה תסכולים והתחבטויות.

UX UIמה זה בכלל
חווית המשתמש ברשת האינטרנט היא האופן בו הגולשים מפרשים את חווית הגלישה באתר מסוים.

החוויה נמדדת על פי פרמטרים הקשורים לעיצוב האתר, השוטטות בו, ההתמצאות בו, איכות התכנים, האסתטיקה, מהירות האתר ופרמטרים רבים נוספים.
בסיכומו של דבר חווית משתמש טובה מעניקה לגולש תחושה שהאתר מילא בהצלחה את הצורך אותו הוא אמור היה למלא.
במאמר זה אנסה לכתוב מספר טיפים פשוטים לבניית אתר אינטרנט עם 'חוויות משתמש' ראויה.

הקדשת משאבים
אחת הדרכים הפופולאריות עם התמודדות עם סוגיות מורכבות, היא להימנע מהם, לעתים בצדק, אך במידה ואתה בונה אתר ולא מקדיש משאבים לסוגיית חווית המשתמש אתה בבעיה.
בית הקברות האינטרנטי מלא באתרים משעממים, לא נוחים אשר נדחקו מטה מטה בתוצאות החיפוש.
התחרות בין אתרי האינטרנט והשינויים המהירים באופן הגלישה הפכה אותנו לגולשים ביקורתיים וחסרי סבלנות, ובמלים פשוטות, במידה ואני לא נהנה מהגלישה באתר שלך, אני כנראה גם לא אוציא את כרטיס האשראי ולא אקנה את המוצרים שאתה מוכר שם (גם אם הם בהנחה גדולה).
לכן בבניית התקציב לבניית האתר כדאי להקדיש זמן וכסף לטובת חוויית המשתמש באתר.

תכנון נכון
אחת הבעיות המרכזיות בתכנון 'חווית המשתמש' היא הקושי בכימות החוויה והתוצאה השכיחה היא ויכוחים בלתי פוסקים בין כל העוסקים במלאכה. מרכיבים שונים באתר נתפסים אחרת בין אדם לאדם, ועיצוב אתר או תוכנו אשר נחשבים מרתקים אצל משה, עלולים להיתפס משעממים על ידי מיכל. הוויכוחים יכולים להימשך חודשים ארוכים ולגרור הפסדים כספיים לא מבוטלים.
הדרך הנכונה לניהול כל פרויקט ובוודאי לבניית אתר, היא חלוקת סמכויות ברורה ועמידה בלוח זמנים. בניית חווית משתמש באתר לא שונה מכל פרויקט אחר וצריכה להיבנות על פי אותם כללים.

תעדוף
"האדם מתכנן תכנונים ואלוהים יושב בשמיים וצוחק" כמה מצחיק וכמה עצוב, ככה זה, לא תמיד מה שאנחנו מתכננים מתבצע בזמן או מתבצע בכלל.

ע"מ למנוע פערים משמעותיים בין שלב התכנון לשלב הביצוע יש לקבוע תעדוף משימות פשוט וברור, וכאשר לוחות הזמנים משתבשים, חשוב להקפיד לפעול על פי תעדוף זה.

תעדוף הוא מושג קריטי בתכנון חווית המשתמש, עקב כך שתעדוף נכון מבטיח שסוגיות מהותיות יטופלו כבר בשלב בניית האתר ויצרו חווית גלישה מספקת כבר עם עלייתו לאוויר של האתר.

בדיקות אפקטיביות
לאחר שהאתר עלה לאוויר, וכל הבאגים המשמעותיים נפתרו, מתחיל תהליך הבדיקה בו עולים לאוויר נתונים הקשורים למספר הגולשים באתר, זמן הנוכחות שלהם בו, אחוז הקונים בו ועוד אלף ואחד נתונים סטטיסטיים אשר קופצים בחלומותיו של כל מקדם אתרים.

כדי לא ללכת לאיבוד בשלל הנתונים והמספרים כדאי להחליט מראש מהם הנתונים אותם נבדוק ולפעול בהתאם.

מקצה שיפורים
כל מפיק קולנוע משאיר זמן וכסף לימי 'השלמות' שם מצלמים סצנות נוספות להן זקוק כמעט כל במאי , גם המנוסה ביותר. בניגוד לסרט קולנוע ניתן לבצע שיפורים והשלמות גם לאחר עלייתו של אתר אינטרנט לאוויר, וכדאי לשים בצד תקציב נוסף לשיפורים הכרחיים, אשר חיוניים במהלך תקופת הזמן הראשונה לעלייתו של האתר לאוויר.

חזור למעלה