X
פנייתכם נשלחה בהצלחה! נחזור אליכם בהקדם!
X
קרתה תקלה בעת השליחה, אנא נסו מאוחר יותר :(

בלוג בניית אתרים

התאמה לסלולר

  • מאת אנובה בניית אתרים

  • 18.09.2016

המובייל שולטטטטט
היסטוריונים בעתיד יאבחנו במידה רבה את העשור השני של המאה ה21 כעשור הסמרטפונים, אנחנו הולכים לישון לאחר קריאה בסמארטפון ומתעוררים בעזרת השעון המעורר שלו, אנחנו משתמשים במערכת הניווט שלו לעבודה ומתקשרים עם סביבתנו ע"י גלישה מהמכשיר, ובנוסף אנחנו משתמשים בטלפון החכם כאשר אנחנו יוצאים בחדווה למסעי הקניות שלנו....

במחקר שבוצע במאי 2014, נמצא ש80% מהצרכנים משוטטים באינטרנט לצורך חיפוש מוצר או שרות הנמצאים בקרבת מקום, 88% מאותם צרכנים מבצעים את החיפוש דרך הטלפון הסלולרי, 4% יותר ממשתמשי הטאבלט והמחשב.

הטלפון החכם משמש אותנו להשוואת מחירים, קריאה על המוצר (כולל ביקורות), ניווט לבית העסק והזמנה של המוצר ONLINE או בשיחת טלפון רגילה. הפוטנציאל ענק, ועסקים רבים הפנימו, שקשה לוותר על כוח הקנייה אשר מסתתר בטלפון החכם.

מהם הכללים לאתר מותאם לנייד
הגלישה בטלפון סלולרי שונה מגלישה במחשב נייד, המסך קטן יותר, הנוחות פחותה יותר, כמו משך הזמן הקצוב לגלישה. לכן כדאי להימנע מתוכן שנקרא ע"י זום או גלישה אופקית, חלונות קופצים, קישורים קרובים או תוכנות לא ידידותיות לנייד כמו פלאש. אנחנו כן נשתמש בפונטים גדולים, כפתורי חיוג וניווט לעסק. אתרים מותאמים לנייד מצמצמים למינימום את הדרישה לכתיבת טקסט או גלילה. הכללים המנחים הם ניווט פשוט, טקסט ברור וטעינת תמונות מהירה. ניתן לבדוק את התאמת האתר לנייד.

מהו אתר ריספונסיבי
אתר המתאים את עצמו אוטומטית לגדלי מסך שונים, כך שגם גולשים מטלפונים סלולאריים זוכים לחוויית משתמש מצוינת. אתרים חדשים העולים לאוויר הם בד"כ ריספונסיבים, אך ברשת האינטרנט יש אתרים ותיקים רבים, לא ריספונסיבים, ולא מותאמים לנייד, והתוצאה היא שהגלישה בהם מתסכלת וכוללת אטיות מרגיזה, תמונות חתוכות וטקסטים נעלמים.

מהו אתר מובייל ייעודי
אתר נפרד, מותאם לטלפונים ניידים, בעל דומיין אחר.
יתרונות:
• באתר זה ניתן להשתמש בתכנים ועיצוב שונים בהשוואה לאתר הבית ולהתרכז בתכנים מצומצמים וכפתורי שיחה וניווט.
• לא צריך להשקיע כסף וזמן בהפיכת אתר הבית לרספונסיבי.
• לעתים האתר הרספונסיבי לא מספק חוויית גלישה מספקת לגולשי הסלולר וצריך לאפשר לגולשים אתר אחר, מותאם יותר לגלישה סלולרית.
חסרונות:
• תחזוקה שוטפת של שני אתרים, הכוללת הכנסת תכנים, שדרוגים והתאמות.
• פגיעה בקידום האתר האורגני של אתר הבית במידה ואין קישורים מתאימים בין האתרים.
• בזבוז של תכנים איכותיים אשר נמצאים באתר הבית ולא נמצאים באתר המובייל .
בניגוד לעבר, השימוש בסלולר לא מתמקד לשיחות טלפון, קריאת ביקורות וניווט לבית העסק. טלפונים סלולאריים רבים הם בעלי מסך גדול ואיכותי אשר מעניקים חווית קריאה מספקת לגולשים אשר מחפשים ערך מוסף באתרים השונים, הכוללים תכנים מעניינים, שנמצאים לעתים רק באתר הבית.

חזור למעלה