X
פנייתכם נשלחה בהצלחה! נחזור אליכם בהקדם!
X
קרתה תקלה בעת השליחה, אנא נסו מאוחר יותר :(

בלוג בניית אתרים

בניית אתרים לעמותות

  • מאת אנובה בניית אתרים

  • 11.03.2017

כמו כולנו, את רוב נסיעותיי ברכבת שכחתי, אחת מהן עדיין חקוקה בזיכרוני, וזאת בזכות נוסעת מסוימת, אשר במהלך הנסיעה קמה והרצתה על עמותה חברתית אותה היא מנהלת. בסיום ההרצאה, כצפוי, החלה אותה פעילה לאסוף כספים מהנוסעים, עד אשר אחד מנוסעי הרכבת חיפש מהטלפון הנייד פרטים על העמותה המסוימת ולא מצא. הפעילה החברתית נאלצה להגיע לאותו נוסע, ולמצוא יחד אתו בטלפון הנייד את הפרטים על העמותה ברשת האינטרנט. מיותר לציין שלעמותה המדוברת לא היה אתר עצמאי משלה.

יצירת אמון

אחד החששות הכבדים של תורמים רבים הוא שהתרומה שלהם לא תגיע ליעד המבוקש. החשש הוא מוצדק, "עמותות" פיקטיביות רבות קמו ונפלו ובדרך עקצו תורמים תמימים אשר שוכנעו לתרום את כספם למטרות ראויות, אשר בסופו של יום, לא הגיעו ליעדם. בניית אתר אינטרנט איכותי, היא דרך מצוינת לצמצם משמעותית את חששות התורמים.
ישנם קווי דמיון רבים בין אתר מסחרי לאתר ייעודי לעמותות, אך יש גם שוני, במאמר זה אציין מספר כללים בסיסיים לבניית אתר אינטרנט לעמותה.

פרטי העמותה

אחת הטעויות הנפוצות של עמותות מפורסמות יותר, או מפורסמות פחות, היא להניח שהציבור הרחב כולו מודע לקיום העמותה, פעילותיה ומטרותיה. יש יותר מ40 אלף עמותות רשומות בישראל מתוכם כ15 אלף פעילות, וסביר להניח שהאדם הממוצע לא מכיר לעומק יותר מ10 עד 20 עמותות.
תוכן האתר צריך לכלול את מטרות העמותה, הדרכים להשגתן ופרטים נוספים על הארגון (כמו ההיסטוריה שלו ,מקימיו ומנהליו).
התוכן בדף זה צריך להיות תמציתי, ברור ומובן כמו לדוג', הדף 'אודות', באתר של ארגון לתת.
במידה ומדובר בעמותה העוסקת בפעילות ספציפית כמו אוטיזם, סרטן או כריתת יערות הגשם בברזיל, יש להעניק מידע קונקרטי על המחלה או הסכנה, בצורה תמציתית ומובנת.

קהל היעד

ציבור התורמים מעוניין לדעת פרטים לא רק על העמותה, אלא גם על אלו אשר נהנים מכספי התרומות, כמו חיילים, עניים, חולים, בעלי חיים וכל גוף אחר אשר למענו בעצם הוקמה העמותה.
פעילויות העמותה צריכות להופיע באתר ע"י תיאורים תמציתיים , תמונות וסרטונים. בארגון 'תנו לחיות לחיות' תראו תמונות של בעלי חיים, ו'באגודה למען החייל' , תראו כמובן תמונה של חיילים (בעיקר קרביים), לעתים במהלך פעילויות העמותה ולעתים גם ללא קשר ישיר.
לא תמיד אפשר להציג תמונות של קהל היעד אליו מיועדות התרומות. בעמותות הספציפיות הללו נוכל להשתמש בפרסום תמונותיהם של דמויות מפורסמות, אשר ישמחו להעניק את פרסומם למען מטרות ראויות. באתר עמותת אנוש (העמותה הישראלית לבריאות הנפש), יש תמונות של אומנים שונים במופעי הוקרה למען הארגון.

שקיפות

ניהול חשבונות תקין ומסודר, הוא פרמטר חשוב בכל חברה, אך בעמותה חברתית הוא קריטי, ולעתים רבות הוא הגורם הראשי לקריסתם של עמותות רבות אשר נוהלו ברשלנות וחוסר אחריות. עמותה, בניגוד לחברה פרטית, מחויבת יותר לניהול תקין, עקב כך שדובר בכסף ציבורי אשר ניתן למען מטרות נעלות.
אתר אינטרנט של עמותה רצינית, מציג באופן ברור ושקוף את הדוחות הכספיים שלה, התקנון ואישור ניהול תקין של רשות התאגידים. אישור ניהול תקין מאפשר החזר מס של 33 אחוז מסך התרומה, וכדאי להבליט אותו ואת החזר המס שבא בזכותו, באופן בולט באתר.

חולצות וכובעים

עמותות רבות שורדות בזכות תרומתם של "לקוחות קבועים" אשר תורמים בקביעות או משלמים דמי חבר חודשיים ומרגישים חלק אינטגרלי מהעמותה. לפעמים חולצה, כובע או תיק הם כלי מצוין אשר מחזק את הקשר עם הציבור ומגדיל את הפופולאריות שלו.
העיתון האינטרנטי חברתי, 'המקום הכי חם בגיהינום', ממומן בחלקו בעזרת תרומות אשר מתבצעות ישירות לאתר או ע"י קניית מוצרים כמו חולצות ותיקים הנושאים את שם העיתון.

רשתות חברתיות

עמותות חברתיות זקוקות לקשר ישיר ומהיר עם האוכלוסייה, לכן אתר הבית צריך להיות חלק מחבילה שלמה שכוללת דפי אינטרנט ברשתות חברתיות, בהם נמצא קהל היעד שלנו. דוגמא לדף פייסבוק מוצלח ניתן למצוא בדף הפייסבוק של העמותה חלאסרטן, התומך בצעירים חולי סרטן ומשפחותיהם.

שמירה על קשר

אחד היתרונות בתרומה לארגון חברתי הוא בהגדרת הזהות העצמית שלנו. ככל שנצליח ליצור קשר אמיתי, עמוק וארוך עם קהל התורמים שלנו, כך נזכה לחברי אמת, אשר יהיו מוכנים לתמוך בנו שנים רבות. הקשר יכול להגיע בעזרת עדכון שוטף במייל על פעילויות העמותה, מכתבי תודה וברכות ליום ההולדת. ניוזלטר פעיל, הוא מרכיב מרכזי בהצלחת האתר, אבל חשוב גם לחזק את הקשר האישי בעזרת שיחות טלפוניות קצרות ואפילו מכתבים אמיתיים, כמו פעם, עם בולים מודבקים עליהם.

חזור למעלה