X
פנייתכם נשלחה בהצלחה! נחזור אליכם בהקדם!
X
קרתה תקלה בעת השליחה, אנא נסו מאוחר יותר :(

בלוג בניית אתרים

בא לשכונה פינגווין חדש

  • מאת אנובה בניית אתרים

  • 15.02.2017

ב23 לספטמבר ,2016, פרסמה חברת גוגל את הטמעתו של עדכון פינגווין 4 באלגוריתם החיפוש שלה. כל שינוי באלגוריתם זה משפיע ישירות על תוצאות החיפוש של מיליוני גולשים, אך ההודעה של גוגל מצומצמת, צנועה, מסתורית ומעט סתומה.
עכברי קידום האתרים (SEO) עתים על כל ידיעה כזאת כמו על קוקה קולה קר בלב מדבר , אך לגולש הממוצע מושגים כמו פינגווין, פנדה או Hummingbird ("יונק הדבש"), נשמע כמו טיול מאורגן בקוטב הצפוני ...
אז בואו נחבש את הכובע, נרכיב משקפת ונצא למסע בעקבות האלגוריתם המסתורי.

עוד לא בת 20

למרות שנראה לחלקנו שגוגל אתנו מימי בית ראשון, היא הוקמה בשלהי המאה ה20, ב1998, והיא עדיין לא בת 20. החברה התבססה על אלגוריתם אשר נכתב ע"י שני סטודנטים מבריקים, יהודים כמובן, לארי פייג' (Larry Page ) וסרגיי ברין (Sergey Brin ), אשר יצרו מנוע חיפוש ייחודי ששינה את העולם.

מנוע החיפוש מתבסס על עקרון חוכמת ההמונים , בו קישור בין אתר אחד לאתר שני, מעלה את דירוגו של האתר המקושר במעלה מנוע החיפוש.
לצד הקישורים יש את זחלן או עכביש הרשת (Crawler), אשר סורק את רשת האינטרנט וטווה את ההיררכיה המורכבת באוטוסטרדת המידע. כמות הגולשים באתר וזמן השהייה בו גם מהווים מרכיב מרכזי בדירוגו של האתר ברשת החיפוש.
מאז האלגוריתם השתנה לא מעט, אך עקרון חוכמת ההמונים שריר וקיים, ובקרב המוני הגולשים גוגל מנסה לשמש כשוטר תנועה ויש שיטענו גם כשופט תעבורה.

קניון גוגל

תדמיינו קניון ענק , עם קומת קרקע אחת, מפוצצות בלקוחות, ומתחתיו עשרות קומות של חנויות, עם נוכחות דלילה של קונים.
בעלי אותו קניון , אשר נקרא לו 'קניון גוגל', החליטו שהחנויות יושכרו באופן יום יומי ע"פ קריטריונים מעורפלים, אותם תקבע הנהלת גוגל.
נחליף עכשיו את החנויות באתרים, ואת הקניון ברשת החיפוש, ונמצא עולם מסחרי בגודל מפלצתי, אשר מגלגל טריליונים של דולרים, ומאבק אימתני וסיזיפי להגיע לאותה קומת קרקע נכספת (שהיא בעצם הדף הראשון ברשת החיפוש של גוגל).
קידום ממומן (SEO), קידום אורגני (PPC)
90 אחוז מהגולשים ברשת החיפוש, יעצרו בדף החיפוש בראשון, לא פלא שבעלי אתרים רבים יסכימו להשקיע מאמץ וכסף רב כדי להגיע לאותם גולשים עצלים. האפשרויות העומדות לרשותם הם:
• קידום ממומן (PPC)- קמפיין ממומן ברשת גוגל המבוסס על מודעות בעלות משתנה ברשת החיפוש והמדיה.

יתרונות:

1. אפשרות לפרסום מידי בדף הראשון ברשת החיפוש (כמודעה ממומנת).
2. שליטה על הוצאות הפרסום.
3. הגעה לקהל יעד מפולח ע"פ קריטריונים רבים כמו גיל או מיקום.
4. הקמפיין מבוקר ונמדד על פי פרמטרים שונים בעזרתם ניתן למקסם ביצועים באופן שוטף.

חסרונות:

1. תחרות- בענפים תחרותיים עלות הקמפיין עלולה להיות גבוהה ולא תמיד משתלמת.
2. זמניות- לאחר סיום הקמפיין הגולשים כבר לא מגיעים לאתר באותה קלות. במקרים רבים מספר הנכנסים לאתר צונח בצורה משמעותית במידה והאתר מדורג נמוך ברשת החיפוש האורגני.
3. גם בקידום ממומן יש להשקיע באיכות האתר כדי להתמודד בתחרות עם האתרים האחרים על מיקום המודעה בדף החיפוש וסכום התשלום למודעה.

• קידום אורגני (SEO)- בניגוד לקידום הממומן, מקדם האתר לא נדרש לשלם כסף לטובת חברת גוגל ע"מ לשפר את מיקומו האורגני של האתר, אלא לקדם אתר האתר בדרכים שונות ברשת החיפוש , כמו שיפור חוויית המשתמש, קישורים באתרים איכותיים ושיפורים טכניים באתר (כמו מהירות הגלישה).

יתרונות:

1. עלות- ברמה התאורטית העלות יכולה להיות אפסית, במידה ובעל האתר מבצע את כל השיפורים והתיקונים באתר.
2. נכס - אתר איכותי הוא נכס, וכולל לעתים קרובות, תכנים מצוינים, קישורים באתרים איכותיים ורמה טכנית גבוהה. פרמטרים אלה נשארים ברשותו של בעל האתר , ובמידה ובעליו דואג לתחזוקתו השוטפת, הוא נהנה משביעות רצון גבוהה של גולשיו.
3. יציבות- לא פשוט להוריד אתר שמטפס ומגיע לצמרת הדירוג בדף החיפוש, במיוחד כאשר הוא דואג באופן שוטף לשמירת מיקומו האורגני.
חסרונות:
1. זמן- ההתקדמות ברשת החיפוש עלולה להימשך זמן רב, במיוחד בתחומים תחרותיים.
2. עלות – למרות שמבחינה תאורטית ניתן לקדם אתר באופן עצמאי, יש לעתים קרובות עלות לא מועטה ע"מ להשיג קישורים מאתרים איכותיים, תכנים מקצועיים ותחזוקה טכנית של האתר. לא תמיד התועלת שווה את העלות.
3. תחרות- התחרות במנוע החיפוש רק מתגברת עקב הגידול התמידי במספר האתרים והכסף הרב המושקע בקידום אורגני.
4. ערפול- הקידום האורגני מזכיר קרבות החפירות במלחמת העולם ה1 אשר נערך לא פעם תוך ערפל כבד בלי לראות את האויב ובלי לדעת את מהלך הקרב.
התסכול של מקדמי האתרים מתרחש עקב הספק הרב אשר מתנחל בלבבותיהם, בגלל חוסר הביטחון בנחיצות הצעדים שהם נוקטים לטובת קידום האתר.
5. ענישה- טכניקות קידום אשר היו מקובלות בעבר עלולות להפוך ללא לגיטימיות לאחר עדכוני האלגוריתם ע"י חברת גוגל, מה שעלול להוביל לצניחה בדירוג ברשת החיפוש.

קידום לבן, קידום שחור

הקידום האורגני ברשת גוגל השתנה ומשתנה ללא הרף. הקידום האורגני צופן בתוכו מאות פרמטרים שונים , וניתן לחלק אותו לשתי קטגוריות שונות.
קידום לבן (White Hat SEO) - קידום בפרמטרים אשר מתבססות על הנחיות של חברת גוגל. קידום זה נחשב לקידום האתי והמקובל בעולם קידום האתרים, וכולל את הדרכים המקובלות כמו יצירת היררכיית אתר ע"פ מילות מפתח, מאמרים איכותיים וקישורים באתרים דומים.

קידום שחור (Black Hat SEO)- קידום באסטרטגיה הנוגדת את הכלליים האתיים של גוגל ע"מ לטפס במנוע החיפוש במהירות ובמינימום מאמץ. לדוגמא: הכנסת מילות מפתח באופן בלתי נראה על רקע לבן, כתיבת מאמרים לא איכותיים המאופיינים בהכנסה צפופה של מילות מפתח והכנסת קישורים בפורומים ובחוות לינקים.
הסכנה בקידום שחור היא הענישה ע"י האלגוריתמים השונים של גוגל (פנדה, פינגווין) אשר באה לידי ביטוי בצניחה של האתר במנוע החיפוש וקושי גדול לטפס חזרה. הקידום השחור נפוץ כיום פחות מבעבר עקב חוסר האפקטיביות באסטרטגיה זו ועקב ההתקדמות הטכנולוגית של האלגוריתמים תוצרת גוגל.

שו הדא פנדה

הגולשים במנוע החיפוש של גוגל נהנים בשיפור מתמשך בתהליך החיפוש שלהם ברשת. שיפור זה לא מתרחש במקרה, הוא תוצאה של עבודה קשה ויומיומית בשיפור האלגוריתמים השונים במנוע החיפוש. השינויים מתרחשים ע"י עדכונים תקופתיים, כמו פינגווין ופנדה. בזכות העדכונים הגולשים מצליחים להגיע במהירות רבה יותר לאתר טוב יותר המספק להם בצורה מיטבית את המוצר או השירות אותו חיפשו.
עדכון פנדה – עדכון זה מתרכז בתכני האתר, ומדרג את איכותו ע"פ קריטריונים שונים כמו חזרה מוגזמת של מילות מפתח, שגיאות כתיב, שכפול תוכן ועוד.
עדכון פינגווין – עדכון זה מתמקד בקישורי האתר ואיכותם. מטרת העדכונים למנוע ספאמים (הטמעת קישורים בפורומים), קישורים פיקטיביים בין אתרים שונים (אשר לא שייכים לאותו תחום עניין )ואתרים המשמשים כחוות קישורים (אתרים בהם נמצאים רק קישורים ללא תוכן אמיתי).
עדכון יונק הדבש (Hummingbird) –. באלגוריתם זה יש שימוש מוגבר בטכנולוגיית בינה מלאכותית אשר מאבחנת את המשמעות האמתית של מילות החיפוש בהם השתמש הגולש וכך היא משפרת את תוצאות החיפוש.

עדכון פינגווין 4

עדכון זה כמו עדכונים קודמים, לא חשוף במלואו, אך גוגל שיתפה אותנו במספר שינויים חשובים והן:
1. הטמעה מלאה של עדכוני פינגווין באלגוריתם גוגל- אם בעבר השינויים של עדכוני פינגווין התרחשו באופן תקופתי (העדכון הקודם היה לפני 3 וחצי שנים) כעת העדכונים יתבצעו באופן מידי. המשמעות בפועל היא שהשינויים יהיו הדרגתיים יותר ותכופים יותר כמו שאר 200 המרכיבים של אלגוריתם גוגל, ללא עדכון תקופתי.
2. רזולוציה ברמת דפים- הדרוג של פינגווין יהיה ממוקד יותר, ואם עד עתה הדרוג היה ברמת אתר, כעת הוא יתבצע ברמת דף. המשמעות היא שקישורים איכותיים או לחילופין ספאם, ישפרו או יפגעו בדף באתר ולא באתר כולו.

לסיכום- עדכון פינגווין 4 כמו העדכונים לפניו, יוצרים סינרגיה משופרת בין הגולש למנוע החיפוש, והופכים את הגלישה באינטרנט למהירה ואפקטיבית יותר. הדרכים להתקדם במנוע החיפוש על ידי ספאמים, שכפול תוכן וקישורים באתרים לא איכותיים הופך לקשה ומסוכן יותר.

 

חזור למעלה