X
פנייתכם נשלחה בהצלחה! נחזור אליכם בהקדם!
X
קרתה תקלה בעת השליחה, אנא נסו מאוחר יותר :(

בלוג בניית אתרים

איך בוחרים חברה לבניית אתרים?

  • מאת אנובה בניית אתרים

  • 16.11.2015

choose web development companyתהליך הקמת אתר אינטרנט יכול להיות תהליך מורכב, ארוך ומתיש בעיקר למי שאינו מגיע מהתחום ושעדיין לא "השתפשף" בתהליך של בניית אתר.
מצד שני, התהליך יכול להיות פשוט ויעיל, אם יש יד מקצועית מכוונת שמובילה את התהליך, ומעניקה תחושת בטחון וליווי אישי ומקצועי.
השאלה הגדולה היא איך בוחרים חברה שבאמת תעניק ליווי מקצועי ותעזור להגשים ולהגיע לאתר המיוחל? ריכזנו לכם כמה טיפים ועצות שכדאי לבחון ולבדוק בשלב בחירת הספק המתאים

1. העצה הראשונה והחשובה ביותר – לא להגזים. ולמה הכוונה? יש אנשים שיש להם נטייה בכל קניה לבדוק כמה שיותר ספקים ונותני שרות דבר שלכאורה יכול להיחשב כיסודי, אבל לאדם שאין מומחה בתחום יכול להיות מבלבל ומייגע, ובעצם יכול לסבך את התהליך. העצה שלנו בתחום זה (ובנימה אישית גם בתחומים אחרים...) לבדוק 3-5 ספקים נבחרים ולערך ביניהם השוואה, זה עשוי לתת מספיק אינדיקציה ויכולת לבחור את הספק הראוי.
2. בחינת תיק העבודות – מומלץ הכנס לתיק העבודות של החברה ולבדוק את תיק העבודות והאתרים השונים שהיא בנתה. מה לבדוק? עם אילו חברות היא עובדת ולמי הקימה אתרים. חברות גדולות מאוד קפדניות בבחירת הספקים ונותני השירותים וסביר להניח שבחרו בחרה שיש לה את המסוגלות לתת מענה ושירות שתואם צרכים של חברה גדולה.
3. שנות ותק – משך השנים בה חברה פועלות עשוי להעיד על חוזקה של החברה ועל היותה פעילה עסקית. נכון שכל חברה התחילה באותה נקודה ובנתה את עצמה במהלך השנים, אך לא ניתן להתעלם משנות ניסיון ועבודה והן בהחלט מהות נקודת זכות ושיקול שיש לקחת בחשבון.
4. סל השירותים שהחברה מציעה – נכון, שלא ניתן לתת את כל השירותים האינטרנטיים ולהיות מצוינים בכולם, אבל יש שירותים שרצוי שחברה שעוסקת בהקמת אתרי אינטרנט תעניק ללקוחותיה תחת "אותו הבית". כך למשל כדאי לבחור חברה מעבר לשירותי פיוח האתר נותנת שירות של אפיון מקצועי. בנוסף מומלץ לבחור בספק שנותן שירותי תמיכה ותחזוקה שוטפים לאתר ובמסגרתם גם שירותי אחריות. בניית אתר על פני ספקים שונים ורבים עשויה לסרבל את התהליך ולעכב אותו.
5. אפיון מקצועי – אפיון אתר אינטרנט הוא הבסיס והתשתית של האתר כולו על כל רבדיו. אתר שלא אופיין באופן מקצועי עשוי להחטיא את המטרה שלשמה הוקם האתר. גם באתרי תדמית פשוטים, ובעיקר באתרים מורכבים שדורשים פיתוח חשוב לקחת חברה שמעניקה שירות אפיון רציני, מקצועי ומקיף על ידי אנשי מקצוע שמתמחים בכך כדי שלא יפספסו דברים נחוצים באתר, ועל מנת להתאים את האתר, בצורה חכמה למטרות לשמן הוקם.
6. עיצוב האתר – חלק חשוב בבניית אתר הוא הנראות שלו. עיצוב אתרים הוא תחום מורכב ומשתנה וכשאר תחומי העיצוב השונים גם הווא בנוי על אופנה וטרנטדים. עיצוב האתר הוא תהליך שמתבסס על איפיון נכון ומדוייק, ויש לשים לב שהגורם המעצב מבי בתחומי האינטרנט. ישנם מעצבי מוכשרים מאין כמוהם שמוציאים מידם עבודות מאימות, אך לא כל מעצב מוכשר יודע להתאים את עיצובם לצרכי אינטרנט, ולא כל מעצב יודע (או מודע) לחשיבות נושא חווית המשתמש UX, UI.
7. איכות פיתוח - להציע לאדם שאינו מהתחום לבחון איכות פיתוח אתר עשויה לכאורה להיות עצה לא ממש מועילה נכון, בעין של מי שאינו מפתח יש קושי אמיתי לבחון את הנושא. יחד עם זאת ישנם מספר דברים שברמת התאוריה חשוב לוודא שנמצאים באתר כדי שהאר יהיה איכותי וישמש את החברה ואת המטרה לטווח הרחוק. דוגמאות לדברים חשובים הם התאמת האתר לקידום עתידי בגוגל (אופטימיזציה), קבלת אתר עם מערכת לניהול תוכן איכותית (נרחיב בסעיף הבא..), תאימות דפדפנים מאה, התאמה למובייל, כלים לניתוח תנועת גולשים באתר ועוד.
8. קוד פתוח – ההמלצה שלנו היא לבנות אתר המבוסס על קוד פתוח עם מערכת לניהול תוכן שתתאפשר שליטה מלאה בתכני האתר ללא תלות בספק. לכן חשוב לבחור חברה שמתמחה ומבינה באתרים המבוססים על קוד פתוח.
9. רספונסיבי - תחום התאמת האתרים למובייל ולטאבלטים הוא נושא שהפך להיות חובה לכל אתר, בעיקר לאחר הכרזת גוגל על מתן עדיפות לאתרים מותאמים. בנוסף סקרים מצביעים על גידול משמעותי בנתוני הגולשים במכשירים הניידים ולכן ההמלצה ששלנו לקחת חברה שמתמחה גם באתרים רספונסיביים.
10. שירות חובה – אנשים רבבים בבחירת ספקים שונים נותנים חשיבות ועדיפות רבה לנושא השירות אפילו על פני המחיר ולא בכדי. שירות אדיב, איכותי, מקצועי ומהיר יכול לפשט את הדברים, להעניק ביטחון וליעל את העבודה. חוויית שירות טובה יוצרת גם אנרגיה טובה ויחסי עבודה פוריים יותר.
המאמר נכתב ע"י אנובה טכנולוגיות בע"מ, חברה המתמחה בבניה ופיתוח אתרי אינטרנט ומתן פתרונות כוללים בתחום.

חזור למעלה