X
פנייתכם נשלחה בהצלחה! נחזור אליכם בהקדם!
X
קרתה תקלה בעת השליחה, אנא נסו מאוחר יותר :(

בלוג בניית אתרים

שיווק בעזרת תוכן (Content Marketing)

  • מאת אנובה בניית אתרים

  • 07.11.2016

מי שראה את הסדרה המצליחה בית הקלפים, התקשה שלא להבחין בשימוש הבולט של גיבורי הסדרה במכשיר האייפד של חברת אפל. הקשר בין גיבורי הסדרה, 'נשיא ארה"ב וצוות לשכתו', לחברת החומרה המצליחה, העלה בוודאי את יוקרת החברה בפני לקוחותיה הקיימים והפוטנציאלים. השימוש בסדרת טלוויזיה וסרטים לפרסום מוצרי צריכה, היה נפוץ תמיד, אך המציאות בה אנחנו צורכים תוכן איכותי רב בחינם, מגבירה את הפוטנציאל לדריסת רגל של מותגים רבים, לא רק כמפרסמים אלא גם כמפיקים ראשיים של סרטים וסדרות טלוויזיה.
שינוי זה יגרום למהפכה בצורת תמחור התוכן, מדמי מנוי חודשיים, להפצה חופשית של התכנים, ע"מ להגיע לקהל רב ככל האפשר כדי לפרסם את המותג המממן.

איפה עובר הגבול

הגבול בין תוכן אמיתי לתוכן שיווקי הוא דק, ומפרסמים רבים מעוניינים שהגולשים ירגישו שהם צורכים תוכן 'אמיתי' למרות המסרים השיווקיים המוטמעים בהם. התוצאה היא חוסר אמון בין הגולשים לתכנים המופצים ברשתות המדיה השונות. כתבות רבות מוצגות כ'כתבות צרכנות' ושאר ירקות, אך בפועל משולם כסף רב לחברות המדיה אשר יציגו את החברה כתוכן חדשותי ולא ממומן. הגולשים כבר ערים לתופעה והאפקטיביות של כתבות אלו צפויה לרדת עקב החשדנות הרבה אשר מוטמעת בקרב הקוראים והצופים. הגולשים היום הם גולשים מנוסים ו'מריחים' תוכן שיווקי גם אם הוא מוטמע בצורה יצירתית ומקצועית.

לא רק מותגים

השגת יעדים עסקיים בעזרת תוכן שיווקי הוא לא נחלתם הבלעדי של המותגים הגדולים, גם עסקים קטנים יכולים לספק תוכן מצוין אשר מצד אחד יכול לתת ערך אמיתי לגולש ומצד שני לספק לקוחות עתידיים לבעל המקצוע או העסק.
אחת הדרכים הפופולאריות היא יצירת מדריכים מקצועיים הקשורים לתחום העסק, לדוגמא עסק למוצרי חשמל יכול לפרסם מאמר המסביר כיצד לבחור טלוויזיה אופטימלית ביחס לגודל הסלון ובאתר של מאלף כלבים כדאי לפרסם מאמרים הקשורים לגידול כלבים. אפשר גם ליצור סרטון הדרכה, לפרסם אותו באתר הבית ולהפיץ אותו ברשת היו טיוב.
מעבר לתוכן אינפורמטיבי ניתן להוסיף תוכן בידורי כמו סרטונים מצחיקים או מרגשים, בעלי פוטנציאל ויראלי, כמו לדוגמא הסרטון של רשת בתי הכלבו, 'ג'ון לואיס'.

שיווק בתוכן

סוף כתבה במחשבה תחילה

תוכן איכותי הוא כלי נהדר לשיווק העסק, אך לפני שאתם מתחילים להשקיע זמן וכסף בסרטון ויראלי או במאמר אינפורמטיבי ,תשקיעו זמן בקביעת המטרות והיעדים אליהם אתם רוצים להגיע כמו:
1. הגדלת מכירות דרך האתר.
2. הגדלת מספר הכניסות לאתר.
3. הגדלת המודעות למותג.
4. יצירת קשר והשארת פרטים.

סרטון מצחיק יגרום לשיתופים ברשת ויגביר את רמת השביעות מהמותג, מאמר אינפורמטיבי יגדיל את הסיכוי ליצירת קשר ישיר עם הגולשים.

שיווק התוכן השיווקי

  • מדיה חברתית -קבעתם יעדים ומטרות , צילמתם סרטון או כתבתם מאמר, עכשיו נשאר להגיע לקהל היעד. דרך פופולארית ואפקטיבית היא שימוש במדיה החברתית, שם ניתן לפלח את ציבור הגולשים ולהגיע באופן מדויק לקהל היעד אליו אנחנו מעוניינים להגיע. יו-טיוב היא הרשת הפופולארית ביותר להפצת סרטוני וידאו, אך לא רק, גם פייסבוק היא מדיה מצוינת להפצת סרטונים, שם גם ניתן להסתפק בתמונה וקישור למאמר.
    רשתות האינסטגרם וסנאפצ'ט מגששות בשנים האחרונות את דרכם בעולם הפרסום, ומי שמשווק לקהל יעד צעיר כדאי שייקח אותם בחשבון.
    רשת מדיה נוספת בעלת פוטנציאל צמיחת היא רשת לינקדין, אשר נקנתה לאחרונה ע"י חברת מייקרסופט ב26 מיליארד דולר, והיא משמשת כאורים והתומים של רשתות הנטוורקינג המקצועיות, מיצירת שותפות עסקית עד חיפוש ומציאת עובדים. תוכן המופץ ברשת זו יכול להגיע ישירות לחברות ובעלי תפקידים ראשיים, ויכול לשמש מקפצה מצוינת לשיווק חברות ומוצרים.
  • קידום תוכן באתרים מובילים -במידה וכתבתם מאמרים מקצועיים, יש לכם אפשרות לפרסם אותם בעזרת חברות כמו Outbrain או Taboola באתרים מובילים. היתרון בשיטת שיווק זו, הוא שחברות אלו מציבות קישור לתוכן שלכם לצד מאמרי תוכן הקשורים לתחום עיסוקכם . התשלום הוא ע"י הקלקה בלבד, וכך אתם זוכים לחשיפה בפני קהל גדול, המתעניין בתחום עיסוקכם וגולש באתרי תוכן פופולאריים.
  • קידום אורגני – דירוגו של האתר במנועי החיפוש מושפע ישירות מהתוכן הנמצא בו. ככל שיש יותר תוכן איכותי באתר, כך שביעות הרצון של הגולשים תעלה וכך גם מיקומו בדף החיפוש. לכן, גם אם אתם לא מעוניינים להשקיע משאבים בקידום התוכן ברשת, משתלם לכם לאורך זמן לעלות תוכן איכותי לאתר.
חזור למעלה