X
פנייתכם נשלחה בהצלחה! נחזור אליכם בהקדם!
X
קרתה תקלה בעת השליחה, אנא נסו מאוחר יותר :(

בלוג בניית אתרים

עבודה עם פריילנסר

  • מאת אנובה בניית אתרים

  • 18.09.2016

אחד הלבטים השכיחים בבניית אתר אינטרנט, הוא האם לבחור באיש מקצוע עצמאי (פרילנסר) או בחברה לבניית אתרים.

ההתלבטות מתגברת כאשר הבחירה הראשונית שלנו היא בניית אתר קטן, אשר מונה מספר דפים מצומצם, ואנחנו לא חשים צורך לערב יותר מאיש מקצוע בודד בפרויקט המצומצם שלנו.

במאמר זה אנסה להסביר מדוע כדאי לשתף פעולה עם חברה רצינית ולא באיש מקצוע בודד, גם אם מדובר באדם מוכשר ורציני או בפרויקט קטן יחסית.

צורך במספר אנשי מקצוע
אתר אינטרנט ברמה גבוהה עובר תהליך בנייה המכיל את השלבים הבאים:

  1. אפיון האתר- מחקר שוק, תכנון האתר ובניית חווית משתמש אפקטיבית.
  2. עיצוב האתר- המעצב ממשיך את תהליך האפיון. תהליך העיצוב כולל בתוכו העברת מסרים לגולש ע"י שימוש בצבעים, בחירות תמונות, גוונים, פונטים ועוד אמצעים ויזואליים. גם למעצב האתר יש תפקיד מרכזי ביצירת איכות חווית משתמש ברמה גבוהה.
  3. בניית האתר – המתכנת אחראי לבניית האתר בפועל ומשתמש לשם כך במספר שפות קוד (HTML CSS,JAVA SCRIPT). מתכנת טוב מצליח ליישם את עבודת התכנון של מאפיין האתר והמעצב בצורה האופטימלית.
  4. QA- בודק התוכנה, אחראי על התיקונים הסופיים של הכשלים הטכניים (באגים) באתר לפני ובמהלך עלייתו לאוויר.
  5. כותב תוכן- כתיבת התכנים באתר.
  6. אחראי נגישות- השנה נכנס לתוקף חוק הנגישות בו יש הנחיות טכניות, אשר מאפשרות לגולשים בעלי מוגבלות, לגלוש בנוחות בכל אתר אשר נבנה למטרות פרסום, מסחר ושרות ציבורי, ובעצם כולל את כל האתרים של בעלי העסקים, קטנים או גדולים. אחראי הנגישות דואג לכך שהאתר עונה על כללי החוק.
  7. מקדם האתר – איש קידום האתרים (,SEM,SEO) אחראי על קידומו של האתר במנוע החיפוש, האורגני והממומן.
  8. מנהל הפרויקט- אחראי על הסינרגיה בין בעלי התפקידים השונים בבניית האתר, לקשר עם הלקוח ולעמידה בלוח הזמנים.

תהליכים אלו יכולים להתבצע ע"י איש מקצוע אחד, שמונה ,או שלושים, תלוי בתקציב, היקף האתר ומטרותיו. במהלך השנים האחרונות ציפיות הגולשים מאתרי האינטרנט התעצמו ולכן יש קושי גדול לבצע בהצלחה את כל המשימות ההכרחיות ע"י איש מקצוע אחד או אפילו שלושה.

התוצאה היא שלעתים פרילנסר בודד משמש בפועל כמנהל הפרויקט, ומוסר לאנשי מקצוע חיצוניים לבצע את בניית האתר, כתיבת התוכן, קידומו וכו'. העלות במקרים אלו דומה לפרויקט בחברה לבניית אתרים, שם מתבצעים כל תהליכי הבנייה או לפחות רובם.

תלות באדם אחד
כולנו בני אדם, וכאשר אנחנו מוסרים את פרויקט בניית האתר על כתפיו של אדם בודד, מוכשר ככל שיהיה, אנחנו בעצם לוקחים סיכון מיותר בו אנו עלולים לחרוג מלוח הזמנים והתקציב או להתאכזב מהתוצאה הסופית של הפרויקט. אותו פרילנסר אשר שכרת, עלול להיות חולה, לבצע טיסה לא צפויה לחו"ל או אפילו להיקלע לעומס עבודה בלתי צפוי אשר עלול לשבש דרמטית את הלוח זמנים המתוכנן.
על מנת לצמצם סיכונים עדיף לפנות לחברה מסודרת ,עם מספר עובדים המחויבים לפרויקט שלך, אשר יכולים להתמודד בקלות רבה יותר עם כשלים לא צפויים.

איכות האתר
כפי שציינתי קודם, רמת אתרי האינטרנט ברשת נמצאת בעלייה תלולה, ואם בעבר איש מקצוע בודד יכול היה לאפיין אתר, לעצב אותו, לבנות אותו ולעלות אותו לאוויר, היום רבים מעדיפים לחלק את העבודה למספר אנשי מקצוע כדי להעניק לאתר רמת איכות מספקת, בד"כ ע"י בחירה בחברה לבניית אתרים. בחברה רצינית יש לכל עובד תחום התמקצעות בו הוא רוכש ניסיון וידע, ומעניק ללקוחות החברה את התוצאה הנדרשת שהפרילנסר יתקשה להשיג לבדו.
רשת האינטרנט איננה סובלנית לאתרים אשר נבנים בזלזול, והמחיר על בניית אתר לא איכותי הוא מהיר ובמזומן, לכן עדיף לא לבנות אתר כלל, במידה והוא לא יעמוד בסטנדרטים מינימליים.

שרות
הקשר בין מנהל הפרויקט לבעלי האתר, הוא מהותי בתהליך האפיון, הבנייה, העלייה לאוויר ותחזוקו השוטף של האתר. פרילנסר בודד יתקשה להעניק שרות איכותי בהשוואה לחברה רצינית, עקב כך שאין לו את הזמן והידע שיש לבעלי תפקידים שונים, בחברה מסודרת ומקצועית. הצורך במענה ופתרון איכותי ומהיר פשוט יותר בחברה עם חלוקת תפקידים ברורה ומענה שוטף ורציף ללקוחותיה.
לסיכום, בניית אתר אינטרנט הוא פרויקט מורכב, חשוב ומשמעותי לכל עסק, גדול כקטן, לכן עדיף לשלם לעתים יותר ולבחור חברה רצינית ומקצועית לבניית אתר אינטרנט ברמה טובה ומספקת .
אתם מוזמנים להיכנס לתיק העבודות שלנו ולהתרשם.

חזור למעלה