X
פנייתכם נשלחה בהצלחה! נחזור אליכם בהקדם!
X
קרתה תקלה בעת השליחה, אנא נסו מאוחר יותר :(

בלוג בניית אתרים

הנגשת אתרים וחוק הנגישות

  • מאת אנובה בניית אתרים

  • 17.04.2015

עד לא מזמן, יכולתם לבנות אתר איך שבא לכם – ללא חוקים ברורים. אומנם היו עניינים של מנועי החיפוש, כך שמבחינת אופטימיזציה גוגל יאהב את האתר שלכם, אבל מעבר לכך לא היה כל עניין חוקי בצורת בניית האתר או הקוד התכנותי בו מדובר. למעשה, החוק התעלם כמעט לחלוטין מהאתר שלכם. כל זה השתנה לאחרונה, עם העברת חוק הנגישות אשר קובע כי על האתר להתאים לגלישה של בעלי מוגבלויות, אחרת תדרשו בתשלום קנס. אז מה זה בכלל חוק הנגישות הזה?
במה מדובר בכלל?
חוק הנגישות מתייחס לבעלי מוגבלויות, והוא יוצא מנקודת הנחה כי האתר שלכם הוא למטרות עסקיות שירותיות, ולכן עליו לתת אפשרות לשירות גם למי שאינו גולש בצורה ה"סטנדרטית". כך למשל, האתר חייב להתאים למחשבים אשר עם תצוגה לעיוורים, אשר משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת אשר יודעת לתרגם את התוכן המוצג לצרכים הייחודיים להם.
האם כל אתר מחויב בהנגשה?
לשון החוק אומרת שכל אתר מחויב בהנגשה, כל עוד הוא אתר שירותי. זה אומר שלמעט אתרים אשר נועדו לספק מענה מאוד ספציפי לחברה מסוימת, ולכן אינם פתוחים לכלל הציבור, האתר שלכם מחויב בהנגשה. החוק גם קובע כי ניתן להטיל קנסות על אתר אשר לא עומד בחוק.
מעבר לכך, נקבע כי כל אתר חדש העונה לדרישות החוק, אשר הוקם בשנת 2015 ולאחריה, מחויב בהנגשה. אתרים ישנים, לעומת זאת, יש להם מסגרת זמן מסוימת לעבור הנגשה טרם יוטלו עליהם קנסות.
רגע, זה עולה לי כסף?
התשובה היא כן, הנגשה של אתר הינה עבודה מעבר לבניית האתר עצמו ורוב החברות כנראה וידרשו תשלום נוסף עבור עבודת ההנגשה. עם זאת, עדיין מדובר בתחום חדש יחסית, והחוק עדיין אינו ברור דיו או מוכר דיו לבוני האתרים בכדי שיהיה ברור לבוא ולומר באיזו רמת הנגשה אתם צריכים וכמה זה עולה. אך עוד מעט, כאשר החוק יעבור לשלבי יישום, הדברים יהיו ברורים מספיק ופרקטיקות שונות ינקטו על מנת לוודא הנגשה.
זה לא קצת בעייתי למי שרוצה לבנות אתר?
ובכן, התשובה היא כן – הרי מדובר בעלות נוספת. אך מצד שני, עלינו לזכור שהבעיה היא דו-כיוונית, הרי אותם הגולשים אשר חייבים את ההנגשה כדי ליהנות ולצרוך את התכנים השונים לא יוכלו לעשות זאת ללא הנגשה. לכן, החוק בא להגן על החלש ולאפשר גישה חופשית למידע ושירותים, גם לאלו אשר זקוקים לתמיכה נוספת.

חזור למעלה