X
פנייתכם נשלחה בהצלחה! נחזור אליכם בהקדם!
X
קרתה תקלה בעת השליחה, אנא נסו מאוחר יותר :(

בלוג בניית אתרים

דיוור אלקטרוני

  • מאת אנובה בניית אתרים

  • 07.10.2016

אם בעבר עלתה השאלה האם כדאי לפרסם ברשת האינטרנט, הרי היום השאלה היא באיזה אפיק אינטרנטי עלינו לבחור ('גוגל אדוורדס', 'פייסבוק', 'סנאפצ'ט', 'טוויטר', 'לינקדין' ו 'אינסטגרם').
בתוך שלל האפשרויות והכלים יש לנו אמצעי ישן יחסית, אך עדיין אפקטיבי, הדיוור האלקטרוני. ע"פ (Direct Media Association) DMA ה'החזר השקעה'(ROI) ב2011 של קמפיין דיוור אלקטרוני הגיע ל4000%, הכלי הכי אפקטיבי בעולם השיווק הדיגיטלי.

בין ניוזלטר לחשבונית

האימייל הוא אמצעי אידיאלי ליצירת קשר בין בית העסק ללקוחותיו. הוא זול, מהיר וישיר, לכן אין פלא שהשימוש במייל הוא רב גוני. הוא משמש ליצירת קשר ראשוני, אמצעי להעברת אינפורמציה וכלי להעברת חשבוניות ואישורים. הפוטנציאל הגלום בדיוור האלקטרוני הוא עצום, והדרכים הנפוצות הן:

  • ניוזלטר (Newsletter) - עדכון תקופתי הנשלח ללקוחות ע"מ לספק מידע רלוונטי הקשור לתחום עיסוקו של שולחיו. הניוזלטר הוא אמצעי נהדר לשמור על קשר ונאמנות עם לקוחות קיימים, לעדכן על מבצעים, לספק לגולשים מידע יקר ערך ולהעלות את שביעות רצונם של לקוחות החברה.
  • מייל פרסומי - מסר פרסומי ע"מ לעודד רכישה ע"י לקוחות חדשים או קיימים. חוק הספאם הקטין משמעותית את 'דואר הזבל' אשר הכיל את רוב המיילים הפרסומיים, אך המייל הפרסומי חי ובועט, בעיקר בקרב לקוחות המעוניינים לקבל מיילים אלו. מיילים פרסומיים הוא כלי נהדר לשמור על קשר עם לקוחות קיימים, ומכירות רבות מתבצעות דרך ערוץ זה.
  • מייל מנהלתי - מייל המשמש להעברת אינפורמציה בירוקרטית כמו חשבונית, אישור הזמנה, קבלת תלונה ועוד. חברות רבות משתמשות באפיק זה ע"מ למשוך את הלקוח לבצע פעולות נוספות באתר החברה. לדוגמא, חברות גדולות רבות מספקות את החשבונית החודשית ללקוח במייל, ולצד החשבונית, יש קישורים לפעולות נוספות אותם הלקוח יכול לבצע באתר.

דיוור אלקטרוני - טיפים

טיפים לדיוור מוצלח

קמפיין שיווקי בעזרת המייל הוא בעל פוטנציאל עצום. בעידן הסלולארי בו אנחנו מקבלים בזמן אמת כל מייל חדש, יש למייל הנכנס כוח פרסום משמעותי, אשר יכול לספק תוצאות מעולות אם נשווק אותו נכון, ע"י עמידה במספר כללים פשוטים:
1. תהיה אישי - מייל בניגוד לפרסומת ברשת הוא כלי אישי ואסור לשכוח זאת. הפנייה צריכה לכלול את שם הנמען , יחד עם התייחסות לגיל, למין ותחומי העניין שלו.
במידע ואנחנו יודעים פרטים אישיים נוספים כמו תאריך יום הולדת, חתונה וכו' כדאי להשתמש במידע זה בחוכמה. חברות רבות שולחות קופוני הנחה ללקוחות אשר חוגגים יום הולדת וזאת דרך מצוינת לחיזוק הקשר עם הלקוח.
2. לעודד שיתוף - יש לך בלוג עם תכנים מעולים או חנות עם מבצעים מטורפים, תבקש ממנויי הניוזלטר לשתף את המידע הזה עם החברים והמשפחה. אפשר לעשות זאת ע"י כפתורי שיתוף בפייסבוק וטוויטר, או פשוט קישור לכתובת אימייל אחרת.
3. עידוד הרשמה - לאחר שהטמעתם את טופס ההרשמה לניוזלטר באתר (וחסר לכם שלא), תעודדו את הגולשים להירשם אליו. אפשר להציע הטבה משתלמת, כמו הנחה על קנייה ראשונה, ולעתים מספיק פרסומת פופ אפ חיננית בכניסה או ביציאה מהאתר.
4. שורת נושא מנצחת – פתיחתו של המייל תלויה מאד בשורת הנושא שלו. הניסוח שלה חייב להיות מפתה, מעניין אבל גם אמיתי, כי אנחנו הרי רוצים קשר ארוך טווח עם הנמען.
5. מדידה - יש לנו היום את האמצעים הטכנולוגיים לבדוק את אחוז פתיחת המיילים, אחוז ההמרות ואחוז ההצלחה של כל מודעה. ישתלם לנו לבדוק את הנתונים וכמובן להסיק מהם את המסקנות הנדרשות.

חזור למעלה