X
פנייתכם נשלחה בהצלחה! נחזור אליכם בהקדם!
X
קרתה תקלה בעת השליחה, אנא נסו מאוחר יותר :(

בלוג בניית אתרים

בניית אתרים קוד פתוח

  • מאת אנובה בניית אתרים

  • 20.03.2015

אתר אינטרנט עם מערכת לניהול תוכן (בקוד פתוח)
אתרי האינטרנט כיום נבנים עם מערכת לניהול תכני האתר באופן שמאפשר לבעלי האתר לבצע שינויים באתר על ידי כניסה למערכת הניהול בצורה פשוטה וזמינה, מבלי שיהיה להם כל ידע בשפות תכנות ותגיות כגון PHP, JavaScript, HTML. כך למשל מאפשרות מערכות ניהול התוכן לעדכן תמונות בגלריות תמונות האתר, להוסיף ולערוך מאמרים מהאתר או לשנות את סדר הצגתן באתר, לעדכן טקסטים הקיימים באתר, לשלוט בתפריטי האתר, לנהל פורום אינטרנטי וטקבקים, לעדכן את פרטי ההתקשרות לשלוט בתכונות קידום האתר(Meta Tags, Redirects, Sitemaps) ועוד יכולות רבות.
מערכות ניהול התוכן למעשה בנויות ומתוכנתות על ידי קוד תכנותי המאפשר גישה למערכת לצורך ניהול התכנים, ולצורך כך ישנו הבדל בין מערכת ניהול תוכן עם קוד פתוח לבין מערכת ניהול תוכן עם קוד סגור.

מהי מערכת ניהול תוכן עם קוד סגור
כל אתר אינטרנט נבנה באמצעות שפת תכנות על ידי קוד מקור (Source Code) אותו כותב מתכנת האתר לפיו צרכיו. בסיום פיתוח התוכנה המתכנת למעשה "סוגר את הקוד" וחוסם את האפשרות שמשתמשים יראו את קוד התכנות, ישנו אותו ויבצעו התאמות ובכך למעשה יוצר תלות של המשתמש במתכנת לצורך גישה באתר ולביצוע שינויים ועדכון בו.

מהי מערכת ניהול תוכן עם קוד פתוח
מערכת ניהול תוכן בעלת קוד מקור פתוח (קוד פתוח - Open Source) למעשה לא חייבת להיות שונה מבחינת המבנה התכנותי שלה ממערכות ניהול תכנים אחרות, ייחודה של מערכת ניהול תכנים מסוג קוד פתוח היא בכך שהיא פותחה באופן כזה שמשתמשי המערכת מקבלים את הקוד של התוכנה ובכך ישנה למשתמש אפשרות לבצע שינויים בתוכנה. עובדה זו למעשה מקנה למשתמש יתרון בכך שיש לו את היכולת לבחור איזו חברה תתאים את התוכנה ואת מערכת הניהול שלו לצרכיו האישיים והוא אינו תלוי בחברה ספציפית אשר פיתחה את האתר והקוד אינו חשוף למשתמש. יתרון נוסף במערכת הקוד הפתוח הוא שהוא נגיש לכולם (בכפוף לתנאי החברה המפתחת) כך שכל משתמש יכול לבחור את הקוד אשר מתאים לשימושיו. דוגמאות נפוצות למערכות עם קוד פתוח הן ג'ומלה Joomla ודרופל drupal .

מה האינטרס הכלכלי שמאחורי מערכות עם קוד פתוח?
בבחינה ראשונה נראה שאין כל הגיון בהשקעת זמן רב בפיתוח תוכנה שמאפשרת גישה חופשית לציבור המשתמשים מבלי לקבל תשלום עבור השימוש, אך בפועל ישנו הגיון כלכלי רב בשיטה זו שדוגל בכך שהענקת מערכות עם קוד מקור פתוח תגביר את כמות המשתמשים, ובכך יתאפשר למפתח להציע לציבור משתמשי התוכנה שירותים נוספים בתשלום כגון: תמיכה במערכת ושדרוגה, פיתוח תוספות בהתאמה אישית, עיצוב ובניית תבנית(Template) ייחודית לאופי האתר/החברה/העסק.

מה עדיף ללקוח, קוד פתוח או קוד סגור?
מבחינת התוצר המוגמר הוויזואלי אין הבדל בין אתר המתבסס על קוד פתוח לזה המבוסס על קוד סגור, יחד עם זאת המלצתנו היא לבנות אתר המבוסס על מערכת עם קוד מקור פתוח כך שהקוד יהיה נגיש לכם באופן שלא תהיו מחויבים לחברה שבנתה עבורכם את האתר ותהיו חופשיים בבחירת החברה שתמשיך להעניק לכם שירותים הקשורים לאתר האינטרנט שלכם. במידה ותבחרו לפתח את האתר עם חברה/מתכנתים אחרים סביר להניח שיהיה לכם קל יותר למצוא מחליף.

לקבלת פרטים נוספים אודות בניית אתרים עם קוד פתוח צרו עימנו קשר באמצעות טופס פניה מהאתר או בטלפון 03-9199499 ונשמח להעניק לכם שירות.

חזור למעלה