X
פנייתכם נשלחה בהצלחה! נחזור אליכם בהקדם!
X
קרתה תקלה בעת השליחה, אנא נסו מאוחר יותר :(

בלוג בניית אתרים

אפיון אתר

  • מאת אנובה בניית אתרים

  • 25.08.2016

אפיון אתר הוא שלב מוקדם והכרחי לפני עלייתו לאוויר. כמה הכרחי? כמו אפיון עיר לפני הקמתה.
כמה בתי חולים הייתם בונים בעיר בה צפויים להתגורר 400 אלף תושבים, נגיד שניים, אבל אם מדובר בעיר עם אוכלוסייה צעירה אז אולי מספיק רק בית חולים אחד, ואם באמת מדובר על אוכלוסייה צעירה אז כבר כדאי להגדיל את מספר בתי הקולנוע לשלושה ולהוסיף בריכת שחייה.

תהליך דומה קורה באפיון אתר אינטרנט. ככל שיתרבו התשובות לשאלות הרלוונטיות, כך האתר הסופי יהיה מותאם באופן אופטימלי לקהל לקוחותינו.

בדיקות לפני אפיון

אפיון אתריםמחקר מילות מפתח – 'אם תדבר אל מישהו בשפה שהוא יבין תיכנס אל ראשו, אך אם תדבר בשפה שהוא מדבר תפלס את דרכך אל ליבו' (נלסון מנדלה). בכל סביבה עסקית נמצאת השפה האופיינית לה שם זורמות להן המלים, המנגינה והסגנון הייחודיים רק לה. כאשר אנחנו מגששים את דרכנו לתוך אזור חדש כדאי ללמוד קצת את השפה, אז יהיה קל יותר לפלס את הדרך פנימה ולהכיר יותר טוב את השחקנים בשוק. יתרון נוסף הנובע מהמחקר הוא ביצירת בסיס ליצירת היררכיה אופטימלית לאתר. מחקר מילות מפתח איכותי יעניק לנו בהמשך יתרון מוחשי על פני אתרים מתחרים אחרים במאבק על מיקום אטרקטיבי במנועי החיפוש.

מחקר שוק – לפני כל תכנון אתר יש לבצע מחקר שוק . הזמן אשר אנחנו משקיעים בגלישה אצל אתרים מתחרים יעזור לנו באפיון האתר וכתיבת תכנים מתאימים בעתיד.
קבלת מידע – העברת מידע בין בעל העסק למאפיין האתר היא הכרחית וקריטית בתהליך אפיון האתר. ההמלצה שלי היא לקבוע פגישה ארוכה בה יימסר מידע רלוונטי לגבי המוצר, מתחרים, הענף והציפיות מהאתר. מידע זה יעניק תועלת רבה ליצירת אפיון אתר אפקטיבי.

בניית היררכיה

שימוש במילות מפתח – למרות החשיבות בשימוש במילות מפתח בראש ההיררכיה, עדיין יש הרבה אתרים אשר בוחרים להחביא את אותם מלים בדפים פנימיים וחבל.
השימוש במילות מפתח בראש ההיררכיה חיוני לחוויית המשתמש ולאופן בו גוגל מאנדקס אתכם במנוע החיפוש.

 

sitemap

 


אם אתם בונים אתר לאורתופד המטפל בפריצות דיסק, תקדישו עמוד לפריצת דיסק, אל תתחכמו, אחרת הגולשים יבחרו באורתופד אחר.

הקפדה על 'חווית משתמש' (UX)

אחד המרכיבים המשמעותיים להצלחת אתר אינטרנט הוא חווית המשתמש לה זוכה הגולש, והחשיבות של פרמטר זה רק עולה. חווית המשתמש תלויה באינטראקציה בין הגולש לאתר וקשורה לאלמנטים רבים כמו עיצוב האתר, תכני האתר וגם אפיון האתר, לכן בכל תהליך האפיון עלינו לתת תשומת לב רבה לסוגיה חשובה זו.

במידה ואין אחראי UX בתהליך בניית האתר חשוב להטמיע את עקרונות ה UX בין כל העוסקים במלאכה וליצור סינרגיה אפקטיבית בין מאפיין האתר לשאר בעלי המקצוע הקשורים לבניית האתר וניהולו.
דוגמא לאתר עם אפיון מוקפד, sano international, שם נמצא היררכיה נוחה לשוטטות באתר יחד עם תוכן ברור לחברה ומוצריה.

חזור למעלה