X
פנייתכם נשלחה בהצלחה! נחזור אליכם בהקדם!
X
קרתה תקלה בעת השליחה, אנא נסו מאוחר יותר :(

בלוג בניית אתרים

אומנות ה Pop-Ups

  • מאת אנובה בניית אתרים

  • 21.09.2016

ה'חלון הקופץ' אשר נקרא ע"פ האקדמיה העברי, 'חלון צץ', הוא אחד הכלים הנפוצים ביותר בפרסום הדיגיטלי.
מדובר בעצם בחלון דפדפן, אשר משתלט באופן מלא או חלקי על המסך למטרות פרסום. היתרון ולעתים גם החיסרון של כלי זה הוא, שבניגוד להרבה פרסומות אחרות, הוא כן מושך את תשומת לבו של הגולש.
לצד ההצלחה העסקית של פרסומות אלו , גולשים רבים מתעבים את טכניקת פרסום זו, וכלים לחסימת פרסומות נגישים ונפוצים בקרב הציבור הרחב.

השאלה המתבקשת היא, האם כדאי להשתמש בטכניקה זו, או לא?

דוגמא ל פופ-טפחלון קופץ ביציאה מהאתר (פופ אפ יוצא)
נגיד שפגשת את אהבת חייך במסיבה, נקרא לה תמר, אך התביישת לגשת אליה כל הערב, למרות שהיא הסתכלה אליך חזרה ואפילו חייכה לעברך חיוך רחב (או שלא). המסיבה לקראת סיום ואתה רואה את תמר מוקפת חברות ועומדת לצאת החוצה לרחוב, ואתה יודע שאם לא תפנה אליה עכשיו אולי לא תראה אותה לעולם , מצד שני, פנייה אליה עכשיו לא רק תמשוך את תשומת לבה אלא גם את תשומת לבם של כל חברותיה מה שעלול להוביל לפדיחה רצינית. מכיוון שאתה אבדת מזמן את טיפת הכבוד העצמי שעוד נשארה לך, אתה פונה לתמר מול כל חברותיה, מביך אותה ואותך, מבקש מספר טלפון/פייסבוק, וחוזר הביתה מושפל (או שלא).
ע"פ עקרון דומה פועל הפופ אפ היוצא. נניח ואתה גולש באתר הימורים ובוחר לצאת החוצה מן האתר , לפני היציאה ינסה אותו אתר להשאיר אותך 'חי' ולהציע לך הימור משתלם במיוחד, בעזרת פופ אפ חינני שמשתלט על המסך עם הצעה שאולי תפתה אותך לנסות את מזלך.
מתי כדאי להשתמש בטכניקה זו:
• כאשר לקוח מתכוון לנטוש אתרים אשר קשורים לנושא מסוים כמו הימורים, אופנה או מוצרי חשמל, אשר מספקים מוצר ספציפי ומוגדר והגולש מודע לאופי האתר.
• במהלך מבצע אטרקטיבי במיוחד אשר קרוב לסיום.

אתרים אשר ישתמשו בטכניקה זו בחוסר רגישות או מחשבה יגרמו לגולשים רבים לוותר על כניסה חוזרת לאתר עקב ירידה בחוויית המשתמש שלהם.
הסוד, כמו בתחומים רבים בחיים, הוא התזמון, ובזמן הנכון, הפופ אפ היוצא הוא כלי נהדר למינוף הקמפיין.

חלון קופץ נכנס בכניסה לאתר (פופ אפ נכנס)
נניח שהיית הולך ברחוב, וברחוב ראית את נועה אישה כבת 60 ,הולכת ברחוב ,מחבקת אנשים ומספרת להם על שיעורי היוגה אותם היא מעבירה בביתה. האם היא תצליח בטכניקה זו להשיג תלמידים חדשים לשיעורי היוגה שלה? והאם עוברי האורח הצליחו להבין שמדובר בכלל בשיעורי יוגה?
מצד שני, נניח ואתה הולך בפעם הראשונה לשיעור יוגה פרטי אצל נועה בביתה, אתה מקיש בדלת ביתה , נועה מכניסה אותך לביתה אחרי חיבוק היכרות קצר. יכולתם גם רק ללחוץ ידיים, אבל נועה בחרה בחיבוק ומבחינתך זה גם בסדר.
פופ אפ נכנס הוא בעצם פרסומת לצורך יצירת קרבה ולשמור על קשר, והיא מתרחשת ברגע הכניסה של הגולש לאתר. הטכניקה פופולארית באתרים קטנים ובינוניים, אשר הגולש מגיע אליו בצורה מתוכננת במהלך חיפוש אחר תוכן ספציפי. השימוש בטכניקה זו היא לצרכים הבאים:
• אתרי נישה מעוניינים ליצור קשר עם גולשים חדשים ע"י השארת פרטים בניוזלטר. לדוגמא, אתר לאופנועים אשר מעוניין לשלוח תוכן מקצועי לגולשים המעוניינים לצרוך תוכן ספציפי הקשור לתחום התעניינותם. במקרה הזה ברגע הכניסה לאתר הגולש "יזכה" לפופ אפ נכנס, שיקבל את פניו עם בקשה להשארת פרטים.
• במהלך קמפיין אגרסיבי וצפוף בזמן כדאי להשתמש בחלונות קופצים נכנסים (וגם יוצאים).
חשוב לזכור, שלאתר גדול ורציני אסור להגזים בשימוש בחלונות קופצים , אשר עלול להוביל לנטישה מהירה של גולשים בטווח הקרוב והרחוק.

ולפעמים החגיגה נגמרת
חווית המשתמש של הגולשים חשובה לחברת גוגל, ועל מנת לשפר אותה, חברת גוגל הודיעה שמתאריך ה17 לינואר 2017, חברות אשר ישתמשו בטכניקת הפופ אפ ישלמו על כך בדרוג האתר במנוע החיפוש.
המשמעות היא שאם עד עתה השימוש בחלונות קופצים היה צריך להתבצע בזהירות ובחכמה הרי כעת השימוש צריך להיות זהיר כפליים.

חזור למעלה