X
פנייתכם נשלחה בהצלחה! נחזור אליכם בהקדם!
X
קרתה תקלה בעת השליחה, אנא נסו מאוחר יותר :(

בלוג בניית אתרים

מתלבטים בין Joomla ו-Wordpress?

  • מאת אנובה בניית אתרים

  • 17.04.2015

הקץ להתלבטויות תם. יש תשובות ברורות כיום. בואו נבחן את שתי המערכות מבחינת נושאים שונים, וננסה להבין במה עדיף לנו להשתמש בזמן אמת.
תחרות הפופולריות
כאשר אנחנו מדברים על מובנים של פופולריות, אין בכלל תחרות. אתרי הג'ומלה בשנת 2014 היו בסך של כ-30 מיליון בלבד, בעוד אתרי וורדפרס עברו את ה-62 ביליון! אומנם בשתי הפלטפורמות אפשר לראות חברות ענק, אך עדיין המספרים מדברים בעד עצמם.
תמיכות שונות
מבחינת שפות תכנות, שתי המערכות תומכות ב-PHP ו-MySQL. אך בערך כאן נגמרת הדומות, בעוד השונות בין השתיים היא עצומה: כמות הפלאגינים של וורדפרס היא בעשרות האלפים, ובג'ומלה כמה אלפים בודדים. כמות התבניות בוורדפרס היא עצומה, ובג'ומלה – מספר מאוד מוגבל שאינו בתשלום. תמיכה בפורומים ומסמכים יש בשניהם.
התקנה
טוב, גם פה אין מה לדבר. וורדפרס מאפשרת התקנה זריזה ופשוטה, בעוד ג'ומלה... מאוד מורכב.
אופטימיזציה
ללא ספק וורדפרס מנצחת באפיק הזה. בין אם מבחינת מוכנות, permalinks, קונפיגורציה פשוטה והפלאגינים הנרחבים – כל סעיף מנצח באופטימיזציה למנועי חיפוש. לעומת זאת, ג'ומלה היא טובה, אבל תמיד יש צורך בקידודים נוספים, שרתים עם ארכיטקטורה תואמת ועוד.
עלות
הקמה של מערכת יכולה להיות זהה מבחינת מחיר, מאוד תלוי במה מדובר. אבל התוצר מבחינה ויזואלית ואופטימיזציה בוורדפרס יהיה זול יותר וכנראה טוב יותר במחיר נתון. עם זאת, בפיתוחים מורכבים זו שאלה מורכבת ומאוד תלוי במה מדובר.
מבחינת עדכונים לעומת זאת... וורדפרס ה-ר-ב-ה יותר זולה. הן לתחזוקה, הן לעדכונים, והן לטווח הארוך. חשוב לקחת פה בחשבון שבגלל שהמערכת יותר פופולרית יש הרבה יותר עדכונים וטיפולי תחזוקה בשוטף, מה שאומר שתמיד יוצאים עדכונים שמשפרים את המצב הקיים.
לסיכום –
אם אתם שואלים אותנו, ללא ספק הוורדפרס טובה יותר וכמעט בכל סעיף. עם זאת, ישנם מקרים נתונים שבהם היינו שוקלים לחיוב מערכת ג'ומלה על וורדפרס, אולי במערכות מורכבות באמת אשר מצריכות עבודת תכנות מאוד מעמיקה ויסודית. שוב, תלוי מה המקרה.
בכל מקרה, מאוד חשוב לוודא שישנה התאמה מלאה בין הצרכים שלכם לבין המערכת עליה אתם עובדים. אולי גם כדאי לקחת בחשבון את העתיד, שהרי בסופו של דבר המטרה היא שהאתר ישרת אתכם כמה שנים טובות, ולא חצי שנה. האם יש תמיכה מסודרת, עדכונים טובים, מה לגבי הגבלות, שינויים שתרצו לעשות בעתיד וכדומה. מבחינות אלו, עושה רושם שוורדפרס שוב מובילה. אבל כאמור, הכול תלוי בתהליך האפיון שלכם מול המתכנת.

חזור למעלה